מיינדפולנס הוא מונח הנשמע רבות כיום ומתורגם לעברית כקשיבות או כמודעות קשובה או פשוט כתשומת לב. הכוונה היא ליכולת המולדת שלנו לשים לב.

לשים לב , מקרוב למתרחש כאן ועכשיו באופן שאינו ממהר לשפוט, לבקר ולארגן את החוויה. כולנו יודעים להקשיב, כולנו יודעים לעצור. אלא שגם כולנו שוכחים לעצור,שוכחים לשים לב, שוכחים מרב עומס לראות ולחוש מה מתרחש.

נתונים לרב על ידי הרגלי החשיבה המוכרים היטב. אותן מחשבות מוכרות של דאגה, לחץ

וביקורת עצמית אינן כורח המציאות. תרגול של כמה דקות עצירה ותשומת לב ביום יכול ללמד אותנו

איך לנהל את מחשבותינו במקום שהן ינהלו אותנו.

אנחנו יכולים לפתח את הקשיבות בחיינו על ידי תרגולי קשב פשוטים השאולים מהמסורת הבודהיסטית ומתאימים לכל אדם באשר הוא.

כיום תרגולי המיינדפולנס מוכרים בעולם כולו ללא הקשר לתרגול רוחני כזה או אחר וזוכים לעניין מחקרי רב. אלפי מחקרים נעשו בתחום בעשורים האחרונים והתוצאות מצביעות על שיפורים אדירים באיכות חייהם של המתרגלים.

השפעות כגון: שיפור בחוסן, בבריאות הפיזית והנפשית, רווחה,ריכוז, גמישות מחשבתית ושמחת חיים בעוד תחושות דכאון, חרדה ולחץ נחלשים באופן ניכר.

כאשר אנחנו נוכחים וערים למה מתרחש כעת מתאפשרת לנו מתנת חופש גדולה.

מתאפשר לנו לבחור למה אנחנו רוצים לשים לב כעת. האם אנחנו רוצים להמשיך לתת את עצמנו ואת כוחותינו לאותן מחשבות בלתי נשלטות או שברצוננו להניח להן, ללמוד למקד את הקשב על ידי הפנייתו למקום אחר למשל תחושות הגוף והנשימה.

מה זה בכלל אומר להיות כאן ועכשיו?

כפי שוודאי זיהיתם מחשבותינו מתרוצצות ללא הרף. לוקחות אותנו לזכרונות ומחשבות על העבר

ומשם לתכניות ודאגות על העתיד. אלא שחיינו שלנו, מתרחשים בהווה: כאן אנחנו חשים, מריחים, טועמים, נוגעים, כאן החיים.

כאשר אנחנו שקועים במחשבות הלא נגמרות אנחנו מחמיצים את חיינו.

תרגול המיינדפולנס הוא תרגול המזמין אותנו לעצור, לשבת או לשכב במקום שקט ונוח ולשים לב לתחושות הגוף השונות. זהו אימון המלמד אותנו כל פעם עוד קצת לעצור, לחזור לחוש מה מתרחש בגוף כעת, להוריד הילוך מעט ולרגע קט לנוח מהקצב המסחרר של חיינו, הקצב המסחרר של מחשבותינו.

שאלה שאני שומעת רבות היא האם זה יכול לעזור לי לדאוג פחות, להתרכז יותר בעבודה, לישון טוב בלילה, להרגיש שמחה ומסופקת יותר מחיי. התשובה לכל אילו היא כן! כן, כל אילו ועוד הרבה.

אני שמחה ומתרגשת לגלות כל פעם מחדש שכל מי שמתנסה בתרגול קבוע במהלך הקורס מדווח על שינויים מבורכים ומיוחלים בחייו.

מי שלא הצליחה לישון בלילות שנים רבות מספרת איך לראשונה מזה שנים היא ישנה לילה שלם.

אחרת משתפת שעוצמת החרדות פוחתת והיכולת להזכיר לעצמה לא להתגלגל במדרון הזה שוב הולכת וגדלה כל הזמן. חיוכי ההקלה על הפנים הן אושר בפני עצמו...

אחרים מספרים מופתעים איך בדיוק באותם מצבים בהם הם נהגו לאבד את העשתונות,

להרגיש אבודים וחסרי שליטה פתאום קרה משהו אחר. היה שם רגע לנשום, להזכר שאפשר גם אחרת, שחוסר האונים התוקף אותם איננו כורח המציאות וכי יש להם בחירה מה לעשות עכשיו כדי לחוש טוב יותר.

"אני מוצא את עצמי מקשיב לסובבי בסבלנות", מספר בחיוך אחד המשתתפים בקורס, קצת מופתע מעצמו וממשיך- "אני נותן להם לסיים את המשפט ולא ממהר לענות לכעוס ולהגיב באופן מורגל. והיופי הוא שגם בני משפחתי שמים לב לכך ושמחים בכך."

אלו לא ניסים הקורים בן רגע, אלו תוצאות התרגול, פירות ההשקעה  והאמון שאפשר ליצור שינוי.

תרגול המיינדפולנס הוא מתנה לחיים, הוא דרך חיים של למידה מתמדת,

איך להיות קשובים ואכפתיים עם עצמנו, איך לעצור ולבחור בשבילים חדשים ומיטיבים לצעוד בהם.

דרך חיים אפשרית לכולם.

מה זה מיינדפולנס?

הצטרפות לרשימת תפוצה 

 

במפגשי הליווי איתי אני מציעה תמיכה, ליווי וחקירה משותפת  מכבדת וכנה לעולמנו הפנימי על שלל רגשותינו, כאבינו ומאווינו.

המפגשים מתקיימים ברוח המיינדפולנס והדהרמה.